Otevřít menu Zavřít menu

8 praktických ukázek, jak před novou sezónu komunikují v NFL s fanoušky

Tento čtvrtek bude mít svůj výkop NFL, finančně největší klubová soutěž na světě. Vedení soutěže se včas podařilo odvrátit hrozící stávku, a tak i tento ročník začne podle plánu. Jak na novou sezónu profesionálního amerického fotbalu zbrojí kluby a jejich sponzoři?

Na fanoušky přes děti

Vášeň pro sport a fanoušci se rodí v raném věku. Toho jsou si vědomi hned dvě značky, které nabídli rodičům možnost přihlásit svého potomka do soutěže o opravdu nevšední zážitek.

První značkou je megabrand Frito Lay, pod který patří známé značky brambůrek a chipsů (např. Lay’s, Doritos a Tostitos). Frito Lay nabídnul dvěma vylosovaným dětem možnost se na jeden zápas stát součástí týmu Indianapolis Colts. Jejich zodpovědností bude poskytování láhví s tekutinami pro hráče během zápasu.

Kromě toho každé dítě ještě vyhraje dvě vstupenky pro své rodiče, nový dres Colts a svou prezentaci na obřím jumbotronu. Zajímavostí je, že se značka Frito Lay v tomto projektu spojila s retailovým řetězcem Wal-Mart – právě tam totiž mohou rodiče své děti zaregistrovat. Win-win pro obě značky.

Podobným počinem je iniciativa restauračního řetězce Red Robin. Ten jako sponzor Denver Broncos nabízí dětem šanci se zúčastnit výkopu zápasu. Každé dítě opět vyhraje extra dvě vstupenky, dva dresy Broncos a roční členství v dětském klubu.

Na rozdíl od předchozí akce mohou rodiče své děti registrovat na speciální podstránce na facebookové stránce Broncos.

Užitečné nástroje

Sportovní marketing nemusí být nutně jen o jedinečných zážitcích, ale může fanouškům nabídnout i užitečné nástroje na sledování svého oblíbeného klubu či soutěže.

Prvním z nich je vynikající interaktivní kalendář, který všem fanouškům NFL nabízí výrobce sportovního oblečení a obuvi značka Under Armour. Tento kalendář je krásnou ukázkou toho, že i tak banální téma jako harmonogram zápasů lze prezentovat zajímavě a atraktivním způsobem.

Fanoušci mohou kalendář používat několika různými způsoby – podle jednotlivých týmů, podle hracího týdne či podle hodiny vysílání. Plán zápasů pro jednotlivé týmy kromě interaktivní mapy cestování mužstva nabízí i analytický článek o obtížnosti losu týmu (včetně grafického ukazatele obtížnosti), celkovou vzdálenost, kterou tým musí urazit, hodnocení atraktivity jednotlivých zápasů a vybídnutí k diskuzi.

Profil každého týmu nabízí proklik do online fanshopu mužstva a umožňuje i vytištění kalendáře ve formátované podobě. Interakci s fanoušky podporují také různé ankety ankety týkající se rozlosování soutěže.

Ještě užitečnější je webová aplikace Miami Dolphins. Ta umožňuje fanouškům si vybrat, o jakých událostech týkajících se Dolphins by chtěli být avizování. Možností je spousta – od informací o zápasech, přes speciální klubové akce až například po zprávy o roztleskávačkách. Každá z vybraných událostí má pochopitelně svůj detail, který odkazuje mimo jiné na multimédia týkající se dané události, sociální sítě a eshop.

Jakmile si takto navolíte svůj vlastní kalendář, můžete tento okamžitě exportovat buď do svého mobilu (platformy iOS, Android, Blackberry a Windows Phone 7), nebo poštovního klienta, kterého používáte. Aplikace podporuje kromě MS Outlooku také Lotus Notes, ale i Google Calendar a podobné nástroje od Yahoo a Windows Live.

Posledním z řady užitečných nástrojů je nástrojová lišta týmu Oakland Riders. Jeho fanoušci si jejím prostřednictvím mohou vyhledávat informace o svém oblíbeném klubu, sledovat nové zprávy a nakupovat suvenýry.

Nejzajímavějším prvkem nástrojové lišty je zakomponování herního principu – za svou aktivitu v rámci nástrojové lišty získávají fanoušci body. Čím více jich získají, tím větší je jejich šance na výhru každodenně rozdávaných klubových suvenýrů. Elegantní a účinný způsob, jak podpořit vlastní zpravodajský obsah. Nástrojová lišta je dostupní pro prohlížeče Firefox a Internet Explorer.

Jak nalákat fanoušky na novou sezónu těsně před jejím začátkem? Což takhle uspořádat velkou kick-off párty? Přesně to udělali v rámci svého programu Countdown To Kick-off (Odpočítávání do začátku) Baltimore Ravens. Ve spolupráci s klubovým sponzorem a pivní značkou Miller Lite uspořádali Ravens koncert zdarma – vystoupí na něm tři kapely, jež všechny nedávno vydali své nové album (opět win-win kombinace).

Součástí kick-off programu je také soutěž pro ty fanoušky, kteří si vyzdobí své pracoviště ve fialových barvách Ravens a toto vyfotí a pošlou klubu. Na vítěze čekají ceny jako 10 tisíc dolarů, setkání s hráči či vstupenky na příští Super Bowl.

V rámci fialového pátku ještě Ravens vyzvali fanoušky, aby zaplavili město fialovou barvu. Za odměnu mohou ve vybraných barech získat pivo Miller Light za zvýhodněné ceny a mohou v nich se těšit na setkání s klubovými roztleskávačkami.

Nezvyklý branding

San Diego Chargers se spojili s kalifornským vinařstvím Bell Wine Cellars, aby společně oslavili 50 let amerického fotbalu v San Diegu. Při této příležitosti nabídli fanouškům Chargers speciální láhev Cabernetu Sauvignon 2008, která je obrandovaná logem klubu. I když k NFL odjakživa patří spíše pivo, tato speciální edice je docela populární.

 

 

Automobily patří k častým nosičům klubových barev. Ví to i v týmu New England Patriots z Massachusetts, kteří nabízejí svým fanouškům možnost si objednat státní poznávací značky s klubovým logem. Kromě domovského státu si značky mohou objednávat i fanoušci z dalších dvou států Nové Anglie – Rhode Island a Maine.

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

Baltimore RavensDenver BroncosFrito LayMiami DolphinsMillerCoorsNew England PatriotsNFLOakland RidersRed RobinSan Diego ChargersUnder Armour

SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.