Otevřít menu Zavřít menu

Jak udělat reklamu, co nevypadá jako reklama

Aktualizováno - Není to tak dávno, co jsem v přehledu virálních sportovních videí zmínil i tři videa s Novakem Djokovičem v hlavní roli. Tento týden nám přibylo do sbírky další virální video značky HEAD, ve kterém srbský tenista skvěle imituje Marii Šarapovovou – jinak také svou kolegyni z tenisové stáje HEADu. Nejde však o nějaký náhodný výstřel – video je součástí dobře promyšlené kampaně.

Tipněte si – jaké je na YouTube nejpopulárnější video s Novakem Djokovičem? Jsou to jeho highlighty? Sestřihy jeho nejlepších výměn a úderů? Grandslamové triumfy. Nic z toho. Je to video, ve kterém se Novak připravuje v šatně na zápas s Radkem Štepánkem (US Open 2007) tím, že pro argentinské tenisty imituje své tenisové kolegy i bývalé tenisové hvězdy. Přes 4 miliony se tímto videem pobavilo a přispělo k formování zábavné značky Novak Djokovič.

httpv://www.youtube.com/watch?v=xYA_7RUSarU

Jak již bylo zmíněno, komického talentu Novaka Djokoviče skvěle využívá jeho dodavatel raket. Aktuální kampaň značky HEAD je také krásnou ukázkou toho, jak by měly komunikovat sportovní značky. Přitom stačí málo – „jen“ zajímavý kreativní koncept. Značky by měly zahodit sofistikované prezentace použitých technologií a představit svůj výrobek odlišně. Třeba právě takto:

httpv://www.youtube.com/watch?v=NK1ZNUuP8ws&feature=player_embedded#!

Všimněte si, že i přes Djokovičovo dokonalé herectví a paruku na hlavě se ve videu skoro pořád mluví o raketě HEAD YouTek INSTINCT – Djokovičovo povídání je prostříháno krásnými záběry rakety. Zapracování výrobků do videa však vůbec nepůsobí rušivě. Naopak, je jeho přirozenou součástí. Zkrátka reklama, co nevypadá jako reklama. A o to jde.

Za pozornost však ještě stojí jiná věc – jak byla celá kampaň HEADu načasovaná a strukturovaná. Video s Novakem je cover verzí v červenci zveřejněného videa, ve kterém Šarapovová prezentuje navlas stejný produkt.

httpv://www.youtube.com/watch?v=MBTmOMT2he4

Djokovičovo imitační video navíc bylo publikováno tři dny po té, co HEAD zveřejnil ještě jiné video s reálnou Marií Šarapovovou. Ta v něm prezentuje novou kolekci bagů na tenisové rakety. HEAD tak umně spojil marketingovou komunikaci svých dvou produktů (raketa a bagy).

Ruská tenistka, dle scénáře kampaně, samozřejmě na Djokovičovo video zareagovala ještě v ten samý den na své facebookové stránce (téměř 5,4 milionů fanoušků – po Federerovi a Nadalovi nejvíce ze všech tenistů a tenistek):

Novak kontruje zase na své vlastní facebookové stránce:

A tento ping-pong pokračoval ještě dalšími 4 příspěvky na obou stranách. Slovní přestřelka sportovních celebrit je výborným způsobem, jak ještě více podpořit celou kampaň a dodat jí něco navíc. HEAD pak na závěr ještě celou interakci shrnul HEAD svým příspěvkem na facebookové stránce HEAD Tennis a navnadil fanoušky na vzájemný souboj Djokoviče se Šarapovovou v rámci přípravy US Open.

K setkání Djokoviče a Šarapovové na kurtě již došlo – otázka je, zda-li to bylo setkání. Na žádném ze záběrů totiž nevidíme Djokoviče (opět v paruce) a Šarapovovou zároveň. I přesto je vidět jasný branding značky HEAD, na kurty i na tenisovém vybavení obou tenistů. Zajímavé je, že na Djokovičově lavičce leží ženský bag – právě ten, jenž ve svém videu propagovala Šarapovová.

httpv://www.youtube.com/watch?v=I7OfaRAWEXA&feature=player_embedded

Ještě předtím ale HEAD uspořádal tiskovou konferenci a o novináře neměl nouzi. Kdo by si také nechal ujít možnost vyzpovídat bezprostředně před US Open suveréna letošní sezóny a mužskou světovou jedničku? Asi není nutné dodávat, že na tiskovku nepřišel Djokovič sám za sebe, ale opět s blonďatou parukou:

httpv://www.youtube.com/watch?v=r64bbVPnri0&feature=player_embedded

Během prvních pěti dnů od umístění jeho videa na YouTube jej zhlédlo přes 100 tisíc uživatelů. Vzhledem ke statistikám předchozích podobných videí lze očekávat, že se toto číslo lehce přehoupne přes milionovou hranici. Slušný výsledek s minimálními náklady na produkci a s nulovým rozpočtem na média.

Téma však nežilo jen na sociální síti – hladově po něm skočila média. V Česku tak není jediný významný sportovní-zpravodajský server, který by kampani HEAD nevěnoval článek i s embedovaným videem (o tenisových komunitních webech ani nemluvě – právě tam je cílová skupina HEADu). Značce HEAD se tak podařilo to, o co se snaží většina nejen sportovních značek – získat maximální publicitu zdarma.

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

HeadMaria ŠarapovaNovak Djokovič

podobné články

4 neprůstřelné šablony pro sportovní sponzory

5 kroků pro úspěšný sportovní sponzoring

13 sportovních virálních videí, která prostě musíte vidět

10 virálních lekcí ze sportovního marketingu


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.