Otevřít menu Zavřít menu

13 sportovních virálních videí, která prostě musíte vidět

Online videa jsou v současnosti jedním z nejefektivnějších nástrojů, jakým mohou značky přinést uživatelům internetu obsah, který nenudí. Před časem jsem zveřejnil ukázku deseti velmi úspěšných sportovních virálních videí, dnes přináším dalších třináct úspěšných počinů ze světa sportu.

Je-li nějaký obsah ideální pro online videa, je to právě sport. Špičkoví sportovci jsou lidé, kteří mají ve své disciplíně nadprůměrné schopnosti a to je moment se kterým lze v rámci videa pracovat mnohem jednodušeji než například banky nebo pojišťovny.

Všimněte si, že ne všechna videa pracují se stejnými emocemi a koncepty. Některá videa jsou vyrobena ve stejně velké a nákladné produkci jako klasické televizní spoty, jiná vypadají hodně amatérsky. Některé videa mají ambici pouze pobavit, jinak spíše vzbudit v divácích zvědavost a pak tuto potřebu efektně ukojit. Jsou videa překračují hranici možného a nemožného, zatímco jiná vycházejí čistě z reality.

Pro všechna videa však platí jedno – fungují, protože si prokazatelně dokázali získat pozornost jinak hodně nestálých a vybíravých uživatelů internetu.

Nechte se proto inspirovat!

Den, kdy stadion promluvil (Nike Argentina a Boca Juniors)

Velmi čerstvé video, které mělo premiéru v době finále nedávného turnaje Copa América. Nike v něm aktivuje své partnerství s legendárním fotbalovým klubem Boca Juniors. Maradona, Riquelme, Palermo, Samuel, Tévez, Ruggeri a Cuciuffo – to je jen část hvězdných jmen, jež v historii oblékala modrožlutý dres tohoto klubu z Buenos Aires.

Fotbalisté Bocy Juniors mají právě jeden ze svých tréninků na svém prázdném stadionu La Bombonera. Ticho náhle protne pronikavý hlas, fotbalisté postupně přerušují svůj trénink a do proslovu se zaposlouchají. Nepřekvapuje to – jedná se skutečně o velmi silnou motivační řeč. Geniální způsob, jak poutavě připomenout fanouškům klubové hodnoty a co všechno znamená nosit dres.

httpv://www.youtube.com/watch?v=HJus6WOuKg4&feature=player_embedded#at=55

Pozn. I když se v zásadě jedná o televizní spot, svým formátem a obsahem však spíše odpovídá online videu, proto jsem jej zařadil do tohoto přehledu.

Lidová republika Corinthians (Nike Brazil a Corinthians)

Podruhé Nike a podruhé trefa do černého. Sport Club Corinthians Paulista, zkráceně jen Corinthians, je nejvýdělečnějším brazilským fotbalovým klubem současnosti. Jeho dres v minulosti oblékali takové hvězdy jako Garrincha, Dunga, Rivaldo, Deco, Roberto Carlos, Sócrates, Tévez či samotný Ronaldo.

Třicet milionů – tolik Brazilců fandí podle výsledků jednoho průzkumu Corinthians. Je to například více než kolik obyvatel má Austrálie nebo dokonce dvakrát tolik, kolik mají Česko a Slovensko dohromady. Být fanouškem Corinthians tak znamená být součástí jedné poměrně velké republiky. A to je přesně vzkaz, který následující video sděluje. Pochopitelně ve skvělé produkci s výbornou zvukovou stopou.

httpv://www.youtube.com/watch?v=53hcGXGDCcI

Nožičky se zavázanýma očima (EA a fotbalové hvězdy).

Potřetí fotbal, ale tentokrát z jiného soudku. Electronic Arts zveřejnili toto video u příležitosti uvedení své hry FIFA 10 na trh. Xavi, Ronaldinho, Schweinsteiger, Walcott, Benzema, Cahill – všechno známí fotbalisté, kteří se ve videu objevují. Jejich úkol je zajímavý – udělat co nejvíce nožiček s páskou přes oči.

Zatímco dvě předchozí videa pracují s určitou hrdostí a apelují na společné hodnoty, toto video útočí jednoznačně na naši zvědavost. Úkol je to nevšední a diváci chtějí vidět, jak se s ním hvězdy popasovaly. Kolik myslíte, že byl rekord? Možná budete překvapeni.

httpv://www.youtube.com/watch?v=ArqrsRWpSXY&feature=player_embedded#at=45

Penaltový rozstřel (Facebook a Manchester United)

Poslední virální video s fotbalovou tématikou. Společný počin Facebooku a Manchesteru United zaznamenává takové malé zpestření tréninku klubu z Old Trafford. Cílem bylo stanovit, kdo má v ManU nejlepší kopací techniku? Rooney, Chicharito, Nani či snad dokonce Van der Saar?

Nízkonákladové a vlastně amatérské video, které však přináší velmi zajímavý obsah. Kdo by nechtěl vidět, jak mezi sebou na tréninku a bez diváků v ochozech soutěží největší fotbalové hvězdy na světě? A když už zaděláte na takové video, tak můžete docela jednoduše do něj umístit sponzora klubu. Obzvláště, když toto videa publikujete na facebookové stránce klubu. Takto má vypadat vytěžení partnerství sponzora a sportovního klubu.

httpv://www.youtube.com/watch?v=xVTv75zddRU

Nejrychlejší raketa na světě (HEAD a Novak Djokovič)

Tenis se zdá být sportem bohatým na virální videa. Toto je tedy první z pětice tenisových videí. Aktuální světová jednička a naprostý suverén této sezóny Novak Djokovič hraje s raketou americké značky HEAD. Ta uvedla na trh model YouTek IG SPEED MP, o kterém tvrdí, že je nejrychlejší raketou na světě.

Aby toto své tvrzení podpořila, nechala Novaka Djokoviče sehrá nejrychlejší tenisovou výměnou v historii. A to přímo na křídlech letadla a proti velkému odporu větru. Opět dost lákavá představa na to, aby se člověk nepodíval, jak to vypadalo.

httpv://www.youtube.com/watch?v=ebBMqcjoo94&feature=player_embedded

Tenisové perpetuum mobile (HEAD a Novak Djokovič)

Tenisem na křídlech letadlo však kreativita HEADu nekončí. Dalším způsobem, jak ukázat tenisovým fanouškům svůj produkt, je využití zdánlivě vědeckého konceptu a dát tenisovou raketu do rukou potrhlých experimentátorů.

Ti s pomocí Novaka Djokoviče sestrojili tenisovou mašinu sestávající z desítek tenisových raket stejného modelu. Mašina se uvede do chodu mechanicky – rozehrávkou Djokoviče. Co následuje pak, to uvidíte ve videu. Malá nápověda – trochu se to vymkne z rukou.

httpv://www.youtube.com/watch?v=eBCmGb813n8

Novak Djokovič skóruje na kurtu i mimo něj (HEAD a Novak Djokovič)

Zaručeně nejpotrhlejší video ze všech. Potřetí Novak Djokovič ve spojení se značkou HEAD a opět zcela jiný koncept. A zase úspěšný. Čirá a ujetá zábava ukazující v opakovaném záběru, čeho všeho je Novak Djokovič schopen během jedné tenisové výměny. Sílu mu k tomu dává, hádejte kdo. Jistě, raketa HEAD, která se ve videu decetně objevuje v jeho druhé polovině.

httpv://www.youtube.com/watch?v=iRI4Q0YfSuA

Největší oholení na světě (Gillette a Roger Federer)

Po legendárním videu se sestřelováním láhve přináší partnerství Gillette s Rogerem Federerem další zajímavé a populární video.

Značka Gillette v něm ve velkém demonstruje to, co umí nejlépe – holit lidi, v tomto případě právě Rogera Federera. Přímo v akci je ve videu vidět nový holící strojek Gillette Fusion ProGlide, byť trochu v „nadživotní“ velikosti. Video bylo zveřejněno při příležitosti letošního Wimbledonu a důvod je nasnadě – Gillette neholí živého Federera, nýbrž jeho obří siluetu tváře na trávníku. Jedná se takřka o umělecké dílo – opět nový přístup k virálnímu videu.

httpv://www.youtube.com/watch?v=ynmKBFLmVWM

Roger Federer ostřeluje auto svého kouče (Mercedes-Benz a Federer)

Opakem k předchozímu videu je tento nízkorozpočtový počin značky Mercedes-Benz. Během tréninku podání využije Federer koučovy nepozornosti a začne trefovat míčky do střešního okýnka přes ulici zaparkovaného vozu svého trenéra. Tím autem je pochopitelně Mercedes-Benz CLS – dokonalá forma product placementu. Výborným prvkem je moment, když Federer půjčí raketu dalšímu členovi svého týmu a ten cíl mine – dodává to věrohodnosti pokusům Federera. Jak si švýcarský tenista vedl a co na to jeho trenér?

httpv://www.youtube.com/watch?v=mUCobDz7aec&feature=related

Odpal chycený holou rukou (Gillette a Evan Longoria)

Podruhé Gillette, tentokrát ve spojení s basemanem Tamba Bay Rays Evanem Longoriou. Ten byl v roce 2008 vyhlášen nejlepším nováčkem MLB a v roce svého debutu se dostal i do sestavy na MLB All-Star Game.

Video pracuje s momentem překvapení během rutinního rozhovoru pro televizi. Z ničeho nic přiletí na Longoriu odpálený a rychle letící míček. Navzdory několika odhaleným nepřesnostem a zjevným nedůslednostem získalo video obrovskou sledovanost (5,5 milionu zhlédnutí). Branding značky Gillette je pouze na reklamních panelech na pozadí. Posuďte přesvědčivost videa sami.

httpv://www.youtube.com/watch?v=tMujgAAyH-I&feature=player_embedded

Běhaní po vodě (Hi-Tec)

Toto video se vymyká všem ostatním zde uvedeným. Nevystupuje v něm žádná sportovní ani jiná celebrita. Přesto je svým způsobem geniální, protože velmi kreativně přitahuje pozornost k novému produktu značky Hi-Tec – voduvzdorné a ultralehké sportovní obuvi.

Jak ukázat produkt v akci tak, jak ještě nikdy nebyl ukázán? Třeba tak, že si vymyslím zcela nový kontext. Tím může být například nový sport – čím šílenější, tím lepší. Nutné však je, aby tento sport reflektoval jedinečnou vlastnost obuvi, tzn. její nepromokavost. Proto v Hi-Tecu vymysleli chození po vodě. Že to nejde? To byste se divili.

httpv://www.youtube.com/watch?v=Oe3St1GgoHQ&feature=player_embedded#at=13

Hi-Tec k celé kampani vytvořil i dobrou mikrostránku.

Soused Kevina Duranta (Nike a Kevin Durant)

Další kreativní klenot. Značka Nike v něm využívá svého partnertsví s hvězdou Oklahoma Thunder Kevinem Durantem. Toho se Nike snaží ve své komunikaci profilovat jako opak další hvězdy své stáje, LeBrona Jamese z Miami Heat. Zatímco James je prezentován jako král, Durant je muž z lidu a vlastně takový soused odvedle.

A právě s motivem sousedství pracuje Nike ve svém videu. Kreativní koncept byl nečekaný – vytvořili fiktivní identitu Mathiase Murphyho, který prostřednictvím svých účtů na Twitteru a YouTube prezentoval své postřehy o Kevinu Durantovi. Murphy má své informace z první ruky, protože právě do jeho sousedství se populární basketbalista „nastěhoval“. Videa byla nasazená v době letošní play-offs v NBA a měla obrovský úspěch.

httpv://www.youtube.com/watch?v=SnBvqbsMOPI&feature=player_embedded

Kampaň navíc nekončila na YouTube, ale byla protaženo i do videohry NBA Jam, kde Durant a Murphy tvoří nerozlučnou dvojici. Kdo si chce ve hře dát do týmu Duranta, musí si společně s ním přidat i Murphyho.

All Blacks a Sky Rugby Channel

Na závěr ještě video komunikující ragbyový kanál novozélandské televize Sky. V hlavní roli hráči All Blacks – novozélandské rugbyové reprezentace. Hráči All Blacks ve videu demonstrují své neuvěřitelné dovednosti. Koncept však není originální, byl téměř celý již použit v NFL.

Popularita All Blacks je na Novém Zélandu obrovská, takže tuto neoriginalitu můžeme odpustit. Exekuce nápadu je kvalitní a video doposud shlédlo přes 1,5 milionu lidí. Lepší komunikaci si Sky před nadcházejícím MS v rugby nemohlo přát – hraje se totiž právě na Novém Zélandu.

httpv://www.youtube.com/watch?v=d6o7G4gPB8M&feature=player_embedded

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

All BlacksBoca JuniorsCopa AméricaCorinthiansEAEvan LongoriaFacebookGilletteHeadHi-TecKevin DurantManchester UnitedMercedes-BenzNikeNovak DjokovičRoger Federer

podobné články

Adidas aktivuje své partnerství s All Blacks spojením dvou...


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.