Otevřít menu Zavřít menu

2 úžasné inspirace pro sportovní sponzory

Biz

Další plachta v hale, další logo na webu a jednou za rok autogramiáda v obchodě – to jsou největší šlágry, které jsou sportovní kluby a pořadatelé soutěží schopni v Česku nabídnout svým potenciálním sponzorům. Na příkladu dvou úspěšných konceptů z tenisového sponzoringu si ukážeme, že to jde dělat i jinak.

 

Ralph Lauren a výuka tenisu

Legends Clinic, tak se jmenuje nová platforma oděvní značky Ralph Lauren pro komunikaci sponzoringových aktivit v profitenise. Ralph Lauren je v současné době hlavním dodavatelem oblečení hned pro dva grandslamové turnaje – US Open a Wimbledon. Kromě tenisu je však hodně aktivní i v golfu a v roce 2012 bude oblékat i americké sportovce na olympijských hrách v Londýně.

Spojení Ralpha Laurena a US Open trvá již od roku 2004, a tak se firma vloni během newyorkského turnaje rozhodla oslavit šest let partnerství uspořádáním exkluzivní tenisové kliniky vedené Venus Williams. Sedminásobná vítězka grandslamových turnajů během ní vysvětlovala tenisovou techniku, odpovídala na otázky diváků a prezentovala jim tipy na zlepšení hry.

Akce byla přenášena živě na speciální podstránce webu RalphLauren.com. Tam je i dnes k dispozici záznam celé akce. Firma nezapomněla ani na stále rostoucí řady mobilních uživatelů internetu a nabídla přímý přenos i pro ně (na mobilní verzi svých stránek).

Firma Ralph Lauren dala u příležitost exkluzivní události do prodeje limitovanou edici sestávající z dámského i pánského oblečení a zavázala se věnovat patnáct procent tržeb nadaci podporující sportování žen a dívek.

Legends Clinic však zažila svou premiéru ještě o několik měsíců dříve během Wimbledonu. Místo Venus Williams nebyl v roli tenisového učitele nikdo jiný než wimbledonská legenda Boris Becker. Oproti wimbledonské verzi zažila prezentace Legends Clinic mnohá vylepšení a dá se očekávat, že tento koncept bude využit na obou turnajích i letos.

Celou výuku, ale i jednotlivé lekce (Venus Williams i Borise Beckera) na této stránce:

http://www.legendsclinic.com/

Kia a neformální tiskovky v autě

Podobně jako Peugeot během loňského French Open, tak se i automobilka Kia rozhodla vytěžit svůj status oficiálního sponzora Australian Open a zároveň přinést tenisovým fanouškům zajímavý a jedinečný obsah.

Komunikační model byl totožný jako v případě Peugeotu – v hlavní role sportovec, ve vedlejší roli automobil. Fanoušci mohli svým oblíbeným tenistům posílat své dotazy prostřednictvím oficiálního turnajového Twitteru i Facebooku. Hráči tyto dotazy zodpovídali během jízdy na zadním sedadle vozu Kia Optima. Mimochodem, stejný vůz figuroval i v letošním Slam Dunk Contestu během All-Star Weekendu NBA.

Hráči vždy seděli na zadním sedadle a před sebou měli iPad, na kterém se jim postupně zobrazilo šestnáct náhodně vybraných otázek od fanoušků. Odpovědi hráče snímalo několik kamer umístěných v automobilu. Výsledná videa byla vysílaná v rámci přenosů na stanici Eurosport a objevila i na oficiálním turnajovém kanálu na YouTube, na internetových stránkách Australian Open i automobilky Kia. Každý den byla odvysílána vždy dvě videa.

Projektu se zúčastnil i Tomáš Berdych – podívejte se na jeho odpovědi:

httpv://www.youtube.com/watch?v=YiAR9vK0P1s

Kromě Berdycha se ve voze Kia Optima projela zajímavá sestava lidí: aktuální tenisové hvězdy (Nadal, Soderling, Clijsters, Wozniacki), bývalé tenisové hvězdy (Jim Courier, Pat Rafter, Mats Wilander), tenisoví baviči (Henri Leconte, Mansour Bahramí), nejlepší deblisté světa bratři Bryanové, zástupce velkého asijského trhu, japonský tenista Kei Nishikori, ale třeba i australská zpěvačka Danni Minogue.

Všechna videa můžete zhlédnout v tomto archívu:

http://www.youtube.com/results?search_query=the+open+drive+kia+australian&aq=f

Co z toho plyne pro sportovní sponzory?

Na základě prezentovaných kampaní můžeme pro sportovní sponzory vyvodit následující závěry a tipy, které pomohou zvýšit výtěžnost sponzoringových aktivit:

Bez kvalitního obsahu se dnes neobejdete. Jak v případě Ralpha Laurena, tak i Kia byla značka sponzora sekundární. V hlavní roli byl vždy zajímavý a užitečný obsah. Pokud chcete oslovit fanoušky, tak musíte mluvit o tom, co zajímá je, nikoliv o své značce. To je nuda a dělají to tak všichni. Nabídněte jim něco extra (rady od největších hvězd, možnost poznat hráče mimo kurt) a máte vyhráno.

Zapojte fanoušky, odmění se vám. Komunikace s fanoušky a potenciálními klienty by měla být obousměrná. Pokud jim nabídnete relevantní obsah, byla by škoda je do toho ještě nezapojit. Dejte jim příležitost klást svým idolům dotazy, vyplatí se vám to. Budou o vás mluvit a budou váš obsah sdílet – v době sociálních médiích je to rychlejší a jednodušší než kdykoliv předtím.

 

Nebojte se chytře ukázat váš výrobek. Jak Ralph Lauren, tak Kia představili své produkty aniž by na ně prvoplánově strhávali pozornost. Venus sice měla na sobě šaty od Ralpha Laurena a tenisté zodpovídali dotazy v autě Kia Optima, ale ani v jednom případě to umístění výrobku nebylo nepatřičné a nevkusné.

Využijte nové technologie, půjde to snáz. Facebook, Twitter, YouTube, iPad, webové aplikace – to vše se v kampaních objevila a to vše tam nebylo jenom na odškrtnutí v seznamu cool médií. Každý nástroj měl svou jasně vymezenou roli a podpořil šíření kvalitního obsahu. A v obou výše uvedených případech dokázali sponzoři velmi citlivě využít

Spojení s charitou jako bonus. Osvědčený postup, jenž stále funguje. Komunikujte sportovním fanouškům, že jejich chování (nákup něčeho, sdílení obsahu, poslání přátelům, vyplnění dotazníku) může znamenat ještě nekomerční přínos pro někoho třetího.

SHARE
SHARE

Napsal
Tomáš Janča

Tomáš Janča se sice zajímá o sport i marketing, ale narozdíl od marketingu jej aktivní sport nikdy neživil. V agentuře 2Score měl na starosti strategické a kreativní vedení sportovně-marketingových projektů. Byl členem výkonného výboru České florbalové unie, kde byl zodpovědný za oblast marketingu. Nyní vede organizační výbor pro florbalové MS 2018 v Praze.


Nejčtenější

Tagy

Australian OpenBoris BeckerFrench OpeniPadKIAMercedes-BenzPeugeotRafael NadalRalph LaurenTomáš BerdychVenus Williams

podobné články

Australian Open: Jak komunikovat velký tenisový turnaj a aktivovat...


SportBiz newsletter

Odebírejte novinky plné sportovního marketingu




Děkujeme za Váš email.